October 30

The Japan Meteorological Agency announced “The first cold winter wind blew at Tokyo and Kinki area.”
↑気象庁は東京や近畿地方で木枯らし1号が吹いたと発表しました。

The season approached in winter a little.
↑季節はまた1歩、冬へと近づきました。

I like autumn and winter.
↑秋、冬は私が好きな季節です。

I like the cold season.
↑私は寒いのが好きです。



November 1

〈from Tomodachi-Collection New life〉 
 
HNI_0035

A dog came to my room.
So I was excited after a long time.
↑部屋に犬が来たんです。久しぶりに私も興奮しました。



November 3

I went to shopping.
I saw many Christmas decorations there.
↑I wanted to write, “買い物に行ったら街はもうクリスマス!”.

ハロウィンが終わったと思ったら、もうクリスマス



November 5

President Trump came to Japan.
↑トランプ大統領が来日されました。


にほんブログ村 英語ブログ やり直し英語へ
にほんブログ村