November 23

〈from Tomodachi-Collection New life〉

I was questioned by her “Would you tell me your favorite person? “
↑「一番好きな人、教えてもらえませんか?」と聞かれました。

HNI_0090

My answer was not in this.
So I chose “You”.
↑この中に適当な答えがなかったので「あ・な・た 」を選びました。
 

HNI_0092

She said “Oh! I'm so happy. So I seem to lost mind.”
↑彼女は「え、ウソ?嬉しくて気を失いそうです」と言いました。



November 25

It’s the autumn leaves season now.
↑紅葉の季節です。

A great many tourists are in Kyoto.
Their purpose is to see the autumn leaves of Kyoto.
↑京都は紅葉狩りの観光客であふれてます。

I like the autumn leaves.
↑紅葉は好きです。

But I don’t want to go the places with a great many tourists. 
↑でも、人でごった返す観光地へは行きたくないです。

I have not gone to famous places lately.
↑最近は有名観光寺院や神社へは全く行ってません。



November 26

Kyushu Grand Sumo Tournament is over.
↑大相撲九州場所が終わりました。

Yokozuna Hakuho won this Sumo Tournament.
↑横綱白鵬が優勝しました。

------------------------------------

大相撲、来場所はもう来年 


にほんブログ村 英語ブログ やり直し英語へ
にほんブログ村